شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

تعمیر فر توکار در تهران

۹ بازديد

خرابی فر توکار

فر توکار یکی از وسایل مدرن و کاربردی برای منازل و رستوران ها و … می باشد. این وسیله برای انواع پخت و پزها مانند شیرینی پزی ، کیک پزی ، پختن غذا ، فست فود و … کاربرد دارد. یک ویژگی مثبت فر توکار ، حفظ آب غذا و پخت غذا در بالاترین کیفیت می باشد. این دستگاه از قطعات زیادی تشکیل شده است که نقص هر کدام از آنها سبب خرابی دستگاه می شود. به منظور باز کردن فر ، باید پیچ های مربوطه را باز نمایید. پس از باز کردن پیچ ها ، فر به آسانی باز می شود.

مشکلات فر توکار و نحوه تعمیر فر توکار

با توجه به اینکه چه مشکلی برای دستگاه شما ایجاد شده است ، برای رفع آن اقدام می کنیم. برخی از مشکلات رایج دستگاه و نحوه رفع آن را بررسی می کنیم.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات درباره تعمیر ماکروفر با ما همراه باشید.

عدم برق رسانی به فر توکار

در صورتی که فر گرم نمی شود ، علت را باید در سوختن المنت ها یا خرابی فیوزها جستجو کرد. در صورت عدم عملکرد تایمر دستگاه می توان متوجه شد که فر برق ندارد. در این حالت باید جعبه قطع کننده مدار فر را چک نمود. یکبار فر را خاموش و روشن نموده و تنظیمات را دوباره انجام دهید تا شاید مشکل برق رسانی حل شود.

چنانچه مشکل برطرف نشده بود ، برق را از مدار قطع کنید. هنگام تعمیر فرتوکار این مورد را درنظر داشته باشید که فر باید با برق 220 ولت کار کند. سوئیچ دو طرفه ای برای کنترل برق رسانی در صفحه کنترل مدار باید وجود داشته باشد. در بعضی موارد به جای سوئیچ دو طرفه ، دو سوئیچ تک تعبیه شده است.

برای رفع مشکل عدم برق رسانی باید تمامی فیوزها را تست نمایید. قطع کننده های مدار ، المنت ها و سایر بخش های مدار را بررسی نمایید تا علت عدم برق رسانی مشخص گردد.

دلیل بوی بد فر هنگام کار کردن

احتمالاً اگر دستگاه توکار خود را تازه خریداری کرده باشید ، برای اولین بار که از دستگاه استفاده می کنید بوی بدی را احساس می کنید. بوی بد فر در اولین بار استفاده از دستگاه ، طبیعی می باشد و نیازی به تعمیر فر توکار نمی باشد. با استفاده های مکرر از فر ، این بو به مدت کاهش می یابد و به تدریج از بین می رود.

دلیل کار نکردن لامپ فر

یکی دیگر از مشکلاتی که در مورد فر توکار رایج می باشد ، کار نکردن لامپ ها می باشد. برای رفع این مشکل باید اتصال فر به برق را بررسی نمایید. اگر اتصال فر به برق به درستی صورت گرفته باشد ، باید از شل نبودن لامپ ها و عدم سوختگی لامپ ها اطمینان حاصل کرد.

خاموش شدن فر بلافاصله پس از روشن کردن

گاهی مشاهده می شود که دستگاه پس از روشن شدن در مدت زمان کوتاهی بی دلیل دوباره خاموش می شود. در این صورت باید برای تعمیر فر توکار اقدام نمود. دلیل این مشکل عمدتاً نقص ترموستات ، خرابی سیستم تهویه ، داغ کردن فر ، خرابی تایمر ، توان پایین دستگاه ، مشکل پیلوت ، خرابی ترموکوپل و … است.

در صورت خرابی هر قطعه فر توکار چه مشکلی ایجاد می شود ؟

خرابی هر قطعه از فر مشکلات زیادی را ایجاد می کند. برخی از آنها موارد زیر است.

خرابی المنت ها سبب نپختن غذا یا سوختن غذا می شود.

خرابی ترموستات فر توکار سبب می شود که فر دمای زیادی یا کمی تولید کند.

نقص المنت ها ، سیم کشی ها واتصالات و سایر بخش های برقی سبب پریدن فیوز می شود.

خرابی سنسور دما سبب نمایش مکرر خطاهایی می شود که برای تعمیر فر در این حالت باید سنسور دما را بررسی نمود.

بهترین مرکز تعمیر فر توکار

تعمیر این دستگاه را به مراکز معتبر که دارای متخصصان و تعمیرکاران حرفه ای می باشند ، واگذار نمایید. تعمیرکاران حرفه ای با تسلط بر مهارت های لازم در زمینه تعمیرات تخصصی ، قادر هستند که دستگاه شما را در کوتاهترین زمان ممکن به بهترین صورت تعمیر کنند. این تعمیرکاران در صورت نیاز به تعویض قطعات از بهترین و با کیفیت ترین قطعات موجود در بازار استفاده می کنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.